Thursday, December 3, 2015

Selagi Ada Sisa-sisa Hidup Ini **************************

Ya Rabb
Andai selama ini aku leka lalai & lupa tentang kembali kepada Mu
Peringatkan aku kini
Ajarinlah aku kini
Bimbinglah aku kini
Kejalan yang Lurus
Andai selama hidup ku jalan ku berliku liku
Ampunilah aku...

Ya Rabb
Selagi ada nyawaku ini
Berilah masa & ruang agar bisa aku perbetul perbaiki dalami halusi amalan ibadah jariah ku solat ku puasa ku zakat ku dan tanggungjawab ku
Andai selama ini aku leka lalai & lupa aku terlepas pandang dek dibuai dengan urusan duniawi semata mata..

Ya Rabb
Permudahkanlah sisa sisa hidup ku ini
Diusia segini takde apalagi yang diingini
Hasanya menunggu masa untuk mati yang mana hanya Engkau sahaja yang Maha Mengetahui saat ajal ku nanti....

Ya Rabb
Kau tahu siapa aku
Tidaklah bisa aku berpura pura dengan Mu
Tidaklah bisa aku menyembunyikan walau sebiji zarah dosa & silap ku dari Mu

Ya Rabb
Ajarinlah aku bimbinglah aku peringatkanlah aku tentang dosa & pahala tentang syurga & neraka
Tentang segala galanya yang seharusnya aku wajibnya tahu namun kerana ikutkan hawa & nafsu & syaitan
Hamba Mu ini tersasar & tersesat ditengah perjalanan...

Ya Rabb
Ku pohon Keampunan Mu Redha Mu Rahmat Mu Kasih Sayang Mu Hidayah Mu didalam sisa sisa hidupku yang ada ini ........

Nukilan azhar zualkefly

LoL
QE life story

No comments:

Post a Comment